امروز

یکشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۳۹۶

  ساعت

۲۱:۱۵ بعد از ظهر



امیر امینی در گفتگو با اخبار جهان افزود: با کمبود منابع موجود امکان اجرای پروژه‌های راهسازی و راهداری وجود ندارد زیرا مطالبات پیمانکاران این حوزه در حال افزایش است.

وی ادامه داد:درسه سال گذشته(۹۲ تا ۹۵)نسبت به سه سال قبل مشابه آن(۸۹ تا ۹۱)، پروژه های حوزه راهداری و راهسازی پیشرفت قابل قبولی داشته است.

به گفته معاون برنامه ریزی و منابع وزیر راه و شهرسازی، اگرچه تاکنون منابع لازم برای اجرای پروژه های عمرانی صنعت حمل و نقل از طریق اسناد خزانه، اوراق مشارکت و بهره وری حاصل از فعالیت های سازمان راهداری تاحدودی تامین شده است اما ادامه وضع موجود غیر ممکن است.

امینی اظهار داشت:درصورتی که مطالبات پیمانکاران پرداخت نشود تداوم شرایط موجود امکان پذیر نیست و پیمانکاران تغییر حرفه می دهند.

وی بیان کرد: برای حمایت از پیمانکاران بخش خصوصی، آنها را در سرمایه گذاری طرح هایی مانند تبدیل بزرگراه به آزاد راه مشارکت می دهیم تا پیمانکاران از این طریق در چرخه حمل و نقل عمومی باقی بمانند.

این مقام مسئول درباره مفاد لایحه بودجه سال ۹۶ درباره صنعت حمل و نقل، گفت: برنامه های حوزه حمل و نقل چند بعدی هستند و نمی توان به یک بخش خاص توجه ویژه داشت و سایر بخش ها را نادیده گرفت بلکه توسعه همه جانبه را باید در دستور کار قرار دهیم.

امینی تصریح کرد: حمل و نقل حوزه هوایی در جابه جایی مسافر پیشرفت خوبی داشته و این اقدام با وجود کمبود ناوگان انجام شده است اگرچه باید ظرفیت فرودگاه های کوچک را افزایش دهیم و هواپیماهای کوتاه برد خریداری کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه ریلی، توسعه حمل و نقل حومه ای باید در اولویت قرار گیرد ضمن اینکه  توسعه ظرفیت های خالی، برقی کردن و … هم باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیرراه و شهرسازی به اهمیت حوزه حمل ونقل جاده ای اشاره کرد و گفت: در توسعه حمل ونقل عمومی از لحاظ فرهنگی موفق عمل نکردیم و مردم همچنان علاقه مند به استفاده از خودروی شخصی هستند که این موضوع هم حادثه آفرین است و هم ایمنی را کاهش می دهد.

امینی افزود: درصورتی که ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی در سال آینده به بخش حمل و نقل اختصاص یابد می توانیم به برنامه های ذکر شده در لایحه برنامه ششم توسعه نزدیک شویم.

وی اضافه کرد: اهداف برنامه ششم توسعه، ‌ افزایش ظرفیت حمل ونقل جاده ای، ریلی به ویژه توسعه راه های شریانی، آزاد راه ها و بزرگراه ها است که با تامین منابع می توانیم به اهداف طرح جامع حمل و نقل در افق ۱۴۰۴، ‌ دست یابیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

اجتماع حامیان ابراهیم رییسی – قم
فصل بهار در دمشق
رونمایی از کتب خاطرات آیت‌الله هاشمی

اولویت اول مردم + فیلم
۳ میلیارد برای پرداخت دستمزد و پاداش پرسپولیسی‌ها
ترس بیگانگان از دیوارهای آهنین خلیج فارس + فیلم

صفحه اول روزنامه‌های ۱۰ اردیبهشت ۹۶
صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۰ اردیبهشت ۹۶
صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی ۱۰ اردیبهشت ۹۶

انفجار بمب در کلیسای جامع قاهره
اوضاع ترکیه باز هم ناآرام شد
انقراض و پایان قصه زرافه‌ها